Packshot dla sklepów internetowych

Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie branży reklamowej bez dobrej fotografii reklamowej i zdjęć produktów. Na pewno robienie zakupów w sieci już by nie było tak popularne, jak teraz, bo zdjęcia i grafiki mają istotny wpływ na to, czy klient ostatecznie zdecyduje się na zakup danych produktów, czy też nie. Jak zatem powinien wyglądać packshot, by produkty cieszyły się dobrym powodzeniem? Tego i wielu innych rzeczy dowiesz się z poniższego tekstu!

Packshot – o czym mowa?

Na pewno warto zacząć od określenia, co skrywa się pod pojęciem packshotu. Z czym mamy do czynienia? Packshot to najprościej mówiąc prosta i czytelna fotografia reklamowa produktu. Zdjęcie packshot przedstawia reklamowany produkt na jednokolorowym tle, najczęściej białym. Jednak coraz częściej zdarzają się też przypadki, gdy do packshotów wykorzystuje się szare, czy nawet czarne tło.

Zastosowanie packshotów

Prawdę mówiąc, to packshoty mają bardzo szerokie zastosowanie, ale najlepiej sprawdzają się w reklamie. Wykorzystanie tego typu fotografii to dobry sposób na zaprezentowanie kolekcji odzieży, kosmetyków, butów, czy wielu innych produktów. Oczywiście to jednak nie wszystko, ponieważ packshoty świetnie sprawdzają się również w sklepach internetowych, jak i na witrynach internetowych. Nawet w prasie, ulotkach, czy mediach społecznościowych okazują się bardzo przydatne.

Jak zrobić idealny packshot?

Jeśli marzy nam się idealny packshot, to należy zadbać o odpowiednie naświetlenie produktów. Co więcej, jeśli o nie zadbamy, to możemy być pewni, że nawet dobry sprzęt nie sprawi, że otrzymamy dobre zdjęcia reklamowe. Dlatego warto przyłożyć się, by światło było dobrane odpowiedni do produktu, by podkreślało jego kształt, fakturę, czy strukturę. Następny punkt na drodze do stworzenia dobrego packshotu będzie szparowanie, czyli nic innego, jak wycinanie produktu z tła i osadzenie go na białym tle.

Nie sposób pominąć tego, że trzeba też zadbać o odpowiednią ostrość obrazu, czy o to, by odwzorować kolor fotografowanego produktu. Na pewno nie będzie to stanowiło wyzwania dla profesjonalnego fotografa, więc przy okazji takich działań, warto pamiętać o jego usługach.