3 najważniejsze rzeczy, których nie można pominąć w harmonogramie przygotowań ślubnych

Jakich rzeczy nie można pominąć w harmonogramie przygotowań ślubnych? O czym powinniśmy pamiętać? Poniżej przedstawiamy najważniejsze rzeczy! Zapoznaj się z nimi koniecznie!

Ustalenie daty ślubu w kościele lub urzędzie stanu cywilnego

Niektórzy z nas wychodzą z założenia, że wystarczy między sobą ustalić datę ślubu i już można ruszać z przygotowaniami do tego najważniejszego dnia. Jednak praktyka pokazuje, że brak terminów w instytucjach udzielających ślubu może brakować wolnych miejsc. Dlatego, zanim zabierzemy się za jakiekolwiek przygotowania i obwieszczenie terminu wszystkim swoim bliskim, warto udać się do wybranej instytucji i sprawdzić, czy nasz termin jest wolny.

Jeśli okaże się, że mamy szansę na ślub w wybranym przez nas terminie, to warto go od razu zarezerwować, bo dzięki temu nie tylko zyskamy pewność, że nie tylko nikt nam go nie zajmie, ale również zaoszczędzimy sobie kolejnej wizyty i będziemy mogli zabrać się już za przygotowania ślubne.

Ustalenie listy gości i wybór sali weselnego, która będzie w stanie ich pomieścić

Istotne znaczenie ma również ustalenie listy gości, a następnie uwzględnienie tych ustaleń przy szukaniu sali. Niektórzy z nas robią na odwrót i najpierw szukają sali, a dopiero ustalają, kogo zaprosimy. Takie podejście nie jest dobre, ponieważ może dojść do sytuacji, gdzie będziemy musieli dokonać wyboru kogo zaprosić, a kogo pominąć, a tego na pewno byśmy nie chcieli. Dlatego, najpierw warto ustalić listę gości, a następnie zgodnie z ustaloną liczbą szukać sali weselnej. Dzięki temu zyskamy pewność, że każda ważna dla nas osoba będzie obecna w dniu ślubu, a przy tym, że będzie miała zapewnioną ilość miejsca do zabawy.

Wybór zespołu weselnego lub DJ

Trudno sobie wyobrazić dobre wesele bez muzyki i zabawy na parkiecie. Dlatego, w harmonogramie ślubnych zadań musimy uwzględnić także wybór oprawy muzycznej. Jednak to, czy zdecydujemy się na zespół weselny, czy też na DJ nie ma większego znaczenia. Ważne, by nad dobrą zabawą gości czuwał ktoś wykwalifikowany.